La IV Diada Off-Road de Lleida reuneix al circuit 70 pilots d’autocròs i resistència

  • Joan Serrat i Ismael Pasarín van ser els millors en les categories de turismes de l’autocròs, i David Casadevall, en Car Cross
  • Abel i Jesús Torrelles i Miguel Prieto, amb un Seat Ibiza 2.0 es van imposar en la prova de la Copa de Resistència Off-Road

El Circuit de Lleida va acollir aquest cap de setmana la penúltima prova del Campionat de Catalunya d’Autocròs. La cita, organitzada per l’escuderia Lleida, formava part de la IV Diada off-road que comprenia també la celebració d’una prova de la Copa de Catalunya de Resistència off-road. En total, prop de 70 pilots van participar en la Diada. Els participants en l’autocròs estaven distribuïts en tres categories. La divisió II, reservada a vehicles de fisn a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i els Car Cross.

La jornada va començar amb les verificacions tècniques i les mànegues d’entrenaments durant les quals els pilots van posar a punt les mecàniques i van fer els primers reconeixements al circuit. Els participants havien d’afrontar dues mànegues classificatòries abans de la final. Com ja havia succeït en l’anterior Diada, el traçat lleidatà incorporava una variant, l’anomenada Joker Lap. Es tracta d’una desviació dins el circuit que ja s’utilitza habitualment en el mundial de ral·licròs i per la qual els competidors estan obligats a passar almenys un cop en cada mànega. Els participants han de tenir en compte aquesta variant per la seva estratègia de cursa.

En la divisió II, la victòria va ser per a Joan Serrat, amb un Toyota MR2 2.0. Serrat, penalitzat per haver-se saltat la Joker Lap en una de les mànegues classificatòries, va fer una bona sortida en la final i es va situar primer en les primers compassos de la prova. Amb una conducció molt segura i sense errors va mantenir el primer lloc fins al final. Serrat va obrir un forat respecte la resta de participants juntament amb l’Opel Corsa 2.0 de Javier Martínez, que seria finalment segon. El tercer calaix del podi de la categoria seria Josep Maria Escuder, amb un Opel Tigra 2.0

Els participants en la divisió II-A havien de donar 8 voltes al traçat lleidatà. La final va ser molt emocionant. Lluís Codina, va començar comandant la prova, amb Alfonso Fontán i Ismael Pasarín al seu darrere, amb un Citroën Saxo. A falta de tres voltes per a la conclusió, Ismael Pasarín, que havia anat tercer tota la carrera va avançar Alfonso Fontán i, posteriorment, va aprofitar que Lluís Codina feia la Joker Lap, per situar-se ne primera posició i creuar la meta com a guanyador de la carrera. El segon lloc va ser per a Alfonso Fontán, amb Lluís Codina, completant el podi de la categoria.

David Casadevall, amb un Speed Car, va ser el millor entre els sempre espectaculars Car Cross. El segon calaix del podi seria per a Jordi Puigvert, que va acabar la cursa a 1,4 segons del vencedor. Marc Batlle, que havia estat el millor en les mànegues classificatòries, va ser tercer en la final, en una emocionant pugna final pel podi.

Després de l’autocròs va ser el torn de la Resistència off-road, una prova de tres hores de durada. La victòria va ser per a Abel i Jesús Torrelles i Miguel Prieto, amb un Seat Ibiza 2.0, que van completar 127 voltes al traçat de Lleida. Un circuit molt relliscós en la darrera hora de al carrera a causa de la pluja que va caure sobre el circuit en l’últim terç de la prova.  El trio s’imposaria també entre els participants de la classe 2.

El segon lloc de la general va ser per a David Cabeza i Oriol Gel, amb un Peugeot 205 1.6, primer entre els vehicles de la classe 1. El podi el van completar Ivan i Xavier Margarit, que amb un Citroën Saxo van ser segons en la classe 1. El tercer lloc de la classe 1 va ser per a Jorge Baena i Josep López, també amb un Citroën Saxo, que van acabar la prova en sisena posició. El segon lloc de la classe 2 va ser per a José María López i David Tarín, amb un Seat Ibiza 2.0, mentre que el tercer claix del podi en classe 2 va ser per Roger Oto, Ernest Gutiérrez i Roger Garray, que participaven amb un Seat Arosa 1.2 TDI.

La darrera prova del Campionat de Catalunya d’autocrós i de la Copa de Catalunya de Resistència tindrà lloc el 19  de novembre a Mollerussa, en una nova Diada off-road.