notices

Sala de Premsa

Kàrting Móra d’Ebre

El Kàrting Móra acull la tercera cita de la temporada del Campionat de Catalunya

  • Hi van prendre part més d’una cinquantena de pilots de les categories Aleví, Benjamí, Cadet, Júnior, Sènior i Open RACC

El Kàrting Mora ha estat escenari aquest cap de setmana de la tercera cita de la temporada del campionat de Catalunya. El certamen, que consta de cinc cites, va aplegar més d’una cinquantena de pilots, repartits en les categories Aleví-Benjamí, Cadet, Júnior, Sènior i Open RACC. La jornada de dissabte es va reservar per a les tandes d’entrenaments lliures i els cronometrats, mentre que la matinal de diumenge va concentrar les carreres en una jornada extremadament calorosa, amb temperatures superiors als 30 graus.

Els participants en l’Open RACC van ser els primers a entrar en pista.  Les dues carreres van tenir els mateixos protagonistes. Miquel Pardo va guanyar la primera cursa, en un final ajustadíssim, i va ser segon en la segona. Mikel Merino, triomfador a Osona, va acabar la primera cursa en segona posició però es va endur en triomf en la segona. En les dues el podi el va completar Biel Fugardo.

Els participants en les categories aleví i benjamí corrien junts i havien de disputar 14 voltes al traçat. En la primera cursa, el triomf va ser per a Louis Loveau, primer també entre els benjamins. En segon lloc, primer entre els alevins va acabar Iker Carceller, seguit de Juan Manuel Alcaraz. El tercer lloc de la categoria aleví va ser per a Arnau Ràfols. Adrián Benito i Raúl Zunzarren van completar el podi dels benjamins. La segona carrera tindria els mateixos protagonistes, amb Ràfols i Alcaraz intercanviant-se les posicions. En benjamins, Zunzarren seria segon i Benito, tercer.

Les dues curses de la categoria Cadet van ser d’allò més disputades, amb constants avançaments i maniobres al límit. Alejandro Albanesi i Sergio Ruiz es van repartir els triomfs, sent primer i segon en cada una de les curses.  El podi el va completar Javier Lara, en la primera, i Juan Manuel Montes, en la segona.

Podi idèntic en les dues carreres dels Júnior, que havien de donar 18 voltes al circuit. Òscar Jiménez va dominar les curses des de la sortida. En la primera Daniel Tkachenko seria segon i Marc Pernia, tercer. Els dos pilots intercanviarien posicions al podi en la segona carrera.

Marc Fugardo va ser el protagonista de les curses de la categoria Sènior amb dos triomfs a Mora. En la primera carrera el van acompanyar al podi Àlex Font i Èric Alonso, mentre que en la segona el segon lloc va ser per a Manel Gallofré i el tercer per a Marc Claudio.

La propera cursa del Campionat català de kàrting tindrà lloc els dies 9 i 10 de setembre al Circuit de Móra.

 

Pujada a La Llacuna

Munné (Demon Car) guanya la Pujada a la Llacuna, cinquena cita del català de muntanya

  • Albert López, també amb un Demon Car, va ser segon, l’andorrà Edgar Montellà, amb un Speed Car, va acabar en tercera posició
  • Gerard de la Casa, amb el Seat Córdoba WRC, va tornar a ser el més ràpid entre els Turismes, amb Luis Aguilera, segon, i Kike Perelló tercer

Francesc Munné, amb un Demon Car, es va imposar diumenge a la XVI edició de la Pujada a la Serra de la Llacuna. La prova, cinquena del Campionat de Catalunya de Muntanya, va aplegar una quarantena de pilots. Constava de tres mànegues d’entrenaments cronometrats i dues curses sobre un tram de 3,8 quilòmetres, amb sortida a La Llacuna, a l’Anoia.

Francesc Munné, actual campió de Catalunya, havia aconseguit marcar els millors temps en la segona i tercera mànegues d’entrenaments, i va fer valer el temps aconseguit en la  primera mànega de cursa per endur-se la victòria. Munné revalidava així el triomf aconseguit en la prova la temporada passada.

Albert López, al volant d’un Demon Car, va rebaixar els temps aconseguits en les tandes d’entrenaments. Ja en les de cursa va aconseguir el seu millor crono en la primera mànega però va acabar a 3,1 segons del guanyador, sent segon en la classificació de la jornada.

El tercer calaix del podi va ser per a Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR EVO. L’andorrà va començar la jornada amb el millor temps a la primera mànega d’entrenaments i el segon en les altres dues. La seva millor actuació va arribar en la primera mànega de cursa, superant per només 5 dècimes Ramon Plaus, que competia amb un Speed Car K17.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser, una vegada més, Gerard de la Casa, cinquè en la general de la jornada, amb l’habitual Seat Córdoba WRC. De la Casa va superar per poc més d’un segon i mig el sisè classificat, Luis Aguilera, que participava amb un Seat León MK2. Kike Perelló, amb un Ford Fiesta Proto va completar el podi entre els participants de la categoria de Turismes.

El Trofeu Propulsió se’l va endur Sergi Morilla, amb un BMW Serie 1.

Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Lluís Llop, al volant d’un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI. En segon lloc es va classificar Antonio Martínez, amb un Alfa Romeo 75, mentre que Daniel Correa, amb un Mini 850, va ser tercer.

Per classes, Raúl Ramírez, amb un Peugeot 106, va ser el millor de la classe 2. Jordi Puertas, va ser el millor de la classe 3 amb un Renault Clio Ragnotti. Lluís Puchades, conduint un Seat León MK I, assolia la victòria en la classe 4, i Andreu Llaberia, la 6, amb un Citroën Saxo. Joan Salvans, amb un BMW M3, va ser el millor entre els participants de la classe 8. Ramon Rosell es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Clio Cup. La classe 12 va ser per a David Cenalmor al volant d’un Citroën AX Sport, mentre que la 13 va ser per a Luis Aguilera i el seu Seat Leon MK2. Gerard de la Casa, amb un Seat Córdoba WRC, es va endur la classe 14. Francesc Munné es va adjudicar la 16 amb un Demon Car. Edgar Montellà es va imposar en la classe 17, amb un Speed Car. Daniel Correa, amb un Volkswagen Golf GTI, es va endur la classe 18 i Jordi Tato, amb un Renault 5 GT Turbo, va guanyar en la classe 19. La classe 20 va ser per a Ramon Vila, que participava amb un Ford Escort Cosworth. Finalment, la 21 va ser per a Claude Darne i el seu Renault Martini MK II, i la 22 per a Sergi Morilla, amb un BMW Serie 1.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 15 i 16 de juliol i serà la Pujada a Alp, que puntua també per al Campionat d’Espanya i arriba a la seva setena edició.

 

Autocròs de Mollerussa. Premi Ara Lleida.

Una vuitantena de pilots desafien la pluja en el 25è. Premi Ara Lleida d’autocròs

  • Joan Serrat es va imposar en la divisió 1, amb un Mitsubishi Colt, i en la divisió 2, participant amb un Toyota MR2
  • Ivan Piña es va imposar entre els participants dels espectaculars Car Cross

La pluja que va caure sobre el Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va complicar el desenvolupament de la 25a. edició del Premi Ara Lleida d’autocròs. Organitzada per l’Escuderia Mollerussa, la prova puntuava, a més del català, per al Campionat d’Espanya de l’especialitat.

La cita lleidatana va aplegar al circuit prop d’una vuitantena de pilots, distribuïts en sis categories: la divisió 1, per a vehicles de més de 2.000 centímetres cúbics, la divisió 2, per a turismes de fins a 2.000 centímetres cúbics, les Off-Road series, per a vehicles de sèrie d’un màxim de 2.000 centímetres cúbics, així com els monoplaces de la divisió III, els Car Cross i els Júnior Cross.

La tempesta del cap de setmana va deixar el circuit amb molt de fang, complicant les evolucions dels pilots ja en les sessions qualificatives d’entrenaments. Fins i tot, una de les finals, la de Divisió III no es va poder dur a terme, fent pujar directament al podi als millors de les mànegues classificatòries.

Joan Serrat va sortir al traçat lleidatà amb el Mitsubishi Colt i va aconseguir la victòria de la divisió 1 després de rodar durant 10 voltes pel circuit. Serrat, que no s’havia pogut imposar en cap de les classificatòries, va treure una volta al segon classificat. Un segon lloc que va correspondre a Javier Benito que, amb un Peugeot 208, igualava la posició aconseguida l’any passat. Yoanna Llorente va ocupar el tercer calaix del podi, amb un Peugeot 206 Cosworth. El segon entre els participants del català va ser Miguel Gracia, quart de la general amb un Volkswagen Golf.

Roberto Martínez, amb un Peugeot 106, va guanyar la divisió 2. A set segons, primer entre els catalans, va acabar Joan Serrat, ara amb un Toyota MR2. Com succeí el 2016, Rafael Gallardo, amb un Citroën Saxo, va ser tercer. El segon lloc del català va ser per a Pedro Castellano, amb un Peugeot 106, i que va ser cinquè en la general. El tercer calaix del podi del Campionat català va ser per a Joan Salichs, amb un Seat Ibiza.

Josep Segalàs, segon amb un Renault Clio, va ser el millor català de les Off-road Series, la categoria reservada a turismes estrictament de sèrie. La prova la va guanyar Ivan Pérez, amb un Citroën ZX. Jonathan Vázquez va ser tercer al volant d’un Citroën Saxo.

La final de la divisió III no es va poder disputar degut a les males condicions de la pista, confeccionant-se al podi amb els resultats de les  mànegues classificatòries. El primer lloc el va ocupar el català Juan José Aranda, amb un Fórmula SC TTR, per davant de Asier Sánchez, que participava amb un Fórmula ECubitt. El tercer calaix del podi de la categoria l’ocuparia David Pascual, amb un Fórmula Irakar. La segona posició entre els catalans va ser per a Juan Amat, amb un Fórmula Léquip. Delfín Lahoz, amb un Fórmula Speed Car TT va ser tercer.

Els Car Cross sempre ofereixen dosis d’espectacularitat. Al traçat lleidatà el fang va complicar les evolucions dels participants. La prova la va guanyar Ivan Piña, amb un Yacar Cross. El balear Juan José Moll, amb un Speed Car Xtrem, va ser segon, i Jordi Nualart, tercer, segon entre els participants del campionat de Catalunya, amb un altre Speed Car Xtrem. El podi del Campionat català el va completar Jordi Puigvert, quart a la general, amb un Speed Car Xtrem.

Finalment, en la categoria Júnior Cross, Josep Arqué, amb un Speed Car Xtrem, repetia el triomf aconseguit l’any passat. El segon lloc va ser per a Joan Salichs, al volant d’un altre Speed Car Xtrem. La tercera posició va ser per a Ares Lahoz que, amb un Speed Car Xtrem, va entrar a la meta a una volta del vencedor.

La propera prova del Campionat de Catalunya d’autocròs tindrà lloc el 8 de juliol a Amer.

 

32è Ral·li Empordà

Segona victòria de l’any d’Orriols i Pujolar (Skoda Fabia R5) al 32è. Ral·li Empordà

  • Climent Domingo i Joan Venceslao van acabar la prova en segona posició i Joan Segú i Alberto Gil, van ser tercers, ambdós amb un Citroën DS3 R3T
  • Josep Bassas va sumar el segon triomf de la temporada en el Volant RACC

Segona victòria de la temporada d’Albert Orriols i Lluís Pujolar. Després del triomf aconseguit al Ral·li Igualada, la parella de l’Skoda Fabia R5 va dominar el dissabte 27 de maig la 32a. edició del Ral·li Empordà, anotant-se els millors temps en totes les especials de la jornada.

Organitzat per l’Escuderia Baix Empordà, el ral·li tenia com epicentre La Bisbal d’Empordà i discorria per tres trams, - La Ganga, Santa Pellaia i Els Àngels - que els més d’un centenar de participants havien de fer a doble passada.

La prova era puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més de les Copes de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC.

A bord del Skoda Fabia R5, Orriols i Pujolar es van situar al capdavant de la cursa des del primer tram.

La cursa prometia una nova lluita amb el Citroën DS3 R5 de Xavier Domènech i Àxel Coronado, que van marcar el segon millor temps en el primer pas per La Ganga. Una avaria abans de la següent especial els obligava a deixar la cursa prematurament i va aplanar el camí cap a la victòria d’Orriols i Pujolar. Al volant de l’Skoda, Orriols no va donar treva als seus rivals i va anar ampliant tram a tram l’avantatge respecte els seus perseguidors.

Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX, van rodar tot el ral·li a l’estela dels líders, assegurant la segona plaça des dels primers compassos de la prova. La parella va fer un ral·li de menys a més, millorant els temps en la segones passades fins arribar a la Bisbal en la segona posició de la general. Domingo i Venceslao, els més ràpids entre els vehicles de dues rodes motrius s’adjudicarien també la Copa Pirelli.

El podi a La Bisbal el van completar Joan Segú i Alberto Gil, amb un altre Citroën DS3 R3 MAX. El seu va ser un ral·li molt complet. Tot i no començar la cursa en posicions de podi, la seva regularitat durant la carrera el va situar en els llocs de privilegi a l’equador del ral·li. En el segon bucle, la parella va mantenir el ritme i va anar millorant els temps aconseguits en la primera passada, rebaixant els cronos tram a tram fins a acabar en tercera posició.

José María Martínez i Luka Larrosa, amb l’habitual BMW M3 E30, van acabar en quarta posició després de mantenir un frec a frec emocionant amb Josep Solà i Robert Izquierdo, que amb un Ford Sierra RS Cosworth van ser cinquens, a cinc segons dels anteriors.

En el Volant RACC / Trofeu Mavisa, Josep Bassas, amb Sergi Brugué al seient del copilot, va aconseguir finalment pujar al calaix més alt del podi. El segon lloc del Volant a La Bisbal va ser per a Aleix Vila, que amb Marc Roca al seient del copilot. Sergi Francolí i Guillem Aymerich  van aconseguir pujar al podi en tercer lloc. Tots tres amb el nou Peugeot 208 1.2 PureTech.

Pau de las Heras i Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se el triomf entre els participants de la Challenge Michelin.

En el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints el triomf va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X, seguits per Xavier Marín i David Cendra, que participaven amb un Renault Megane Coupé. Tercers van ser Daniel Dalmau i Eduard Ferran, amb un Volkswagen Golf GTI.

El Ral·li Empordà era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Joan i Jordi Galtés, amb un BMW 325 E30, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier Olivé i Jordi Vilagrà, amb un Peugeot 205 Rallye.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911, que repetien podi aquesta temporada. La segona posició va ser per a Narcís i Clàudia Marcó, amb un Lancia Delta HF. El podi el completarien Francesc i Joaquim Segú, amb un Volkswagen Golf GTI MK2.

Per classes, Grau Pla i Jennifer Muñoz, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Pau De las Heras i  Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3. Pau Serarols i Eduard Berenguer van ser els millors de la classe 5, mentre que la 6 va ser per a Daniel Muntadas i Marta Ylla, amb un Peugeot 206. La classe 7 va ser per a Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Pere Serrat i Pere Serrat, es van anotar la 9, amb un Lancia Montecarlo, i José María Martínez i Luka Larrosa es van imposar en la classe 10, amb un BMW M3 E30. Eduard Tuneu i Ricard Aulet van guanyar la classe 11 amb un Lancia Delta HF. Josep Solà i Robert Izquierdo van ser els millors en la classe 12, amb un Ford Sierra RS Cosworth. Finalment, Jaime Abad i Àlex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth, i Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 15 amb un Skoda Fabia R5.

La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li Osona de l’1 de juliol, que puntuarà per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt.

 
Més articles...
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Següent > Final >>
Pàgina 1 de 9
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.