Estrena de la temporada de l’Open Slalom Drift, a Juneda. Més de cinquanta pilots van participar en la prova, celebrada enmig d’un ambient festiu amb més d’un miler d’espectadors al circuit. La cita, puntuable també per al certamen estatal de l’especialitat, va reunir un total de 53 pilots, una xifra molt superior a la de l’any passat.

L’espectacularitat de les maniobres del pilots aixecava els aplaudiments del públic present, seguidor d’aquesta disciplina, originaria del Japó. L’eslàlom drift combina rapidesa, derrapatges, espectacularitat... Per aconseguir el major nombre de punts cada pilot ha d’intentar ser el més ràpid, el més espectacular en les maniobres, el que allargui més els derrapatges i el que agafi els revolts amb un angle més gran. Tots plegat suma punts. Qui n’aconsegueix més s’endú la victòria.

Els participants en l’Open Slalom Drift es divideixen en PRO, que surten a competir amb vehicles modificats i amb motors que poden arribar als 650 cavalls de potència. I els AM o amateurs, que participen amb vehicles de sèrie. Dins dels AM, els vehicles amb motor atmosfèric amb una cilindrada inferior a 2.800 centímetres cúbics s’agrupen en la divisió 2, tot i que participen conjuntament amb la resta d’AM.

Després dels entrenaments lliures, els pilots s’enfronten a dues voltes classificatòries. En AM els primers llocs en les classificatòries de Juneda els van ocupar Ivan Bolaños, amb un BMW E34, Miguel López, amb un BMW E36 i Víctor Vanaclocha, amb un altre BMW E36. En la categoria PRO, les primeres posicions van ser per a Joan Caballer, que comandava un Nissan S13, Lluís López, amb un Nissan S14, i Santiago López, amb un altre Nissan S14 però amb un motor de 250 cavalls.

Després de les classificacions arribava el torn de les batalles, un sistema d’eliminatòries en que els participants s’enfronten de dos en dos. La pluja va fer acte de presència i va complicar i, alhora, donar emoció als duels.

Després de les respectives batalles, la victòria final en AM va ser per a Ruben Martín i el seu BMW E36, primer també entre els vehicles de la divisió 2. Martín va superar en el duel final Mostafa Bourhaeil, que participava amb un altre BMW E36 i va aconseguir ser segons també de divisió 2. El tercer calaix del podi dels AM el va ocupar Juan Manuel Sevilla, que pilotava un BMW E36, amb un motor de 286 cavalls. Juan José Mimbrero, amb un BMW E36, va ser tercer de la divisió 2.

En la categoria PRO, les batalles van ser realment espectaculars. Els espectadors van animar els pilots en cada una de les seves maniobres. El duel final enfrontava al defensor del títol, Arnau Gómez, amb un Nissan S14, i un dels pilots més internacional, Lluís López, amb un altre Nissan S14, en aquest cas de 650 cavalls de potència. Gómez s’havia desfet en la batalla prèvia de Rafael Paulet. Paulet competia amb el BMW de Gregorio Díaz, que li havia cedit després d’haver tingut avaria en el seu el dia anterior. La victòria final se la va apuntar Arnau Gómez, amb un enfrontament de màxima igualtat. El tercer calaix del podi el va ocupar Rodrigo Gallo, amb un BMW E36.

La propera prova de l’Open Slalom Drift tindrà lloc el 12 d’abril al circuit d’Olaberria, a Guipúscoa.