Membrado i Vilamala (Ford Fiesta R5) sumen una nova victòria en un renovat Ral·li Osona

  • La cursa, que va començar divendres des de la plaça major de Vic, presentava un format nou, que incloïa noves especials i una tram espectacle al Circuit
  • El pilot d’Olost, el més ràpid en 13 dels 15 trams, es consolida al capdavant de la classificació general del Campionat de Catalunya
  • Canvi de líder al Volant RACC /Trofeu MAVISA amb el triomf de Raúl Castán i Àxel Coronado quan la copa arriba a l’equador de la temporada

El Campionat de Catalunya de Ral·lis ha arribat al seu equador amb la celebració del Ral·li Osona, que arribava a la seva 48a. edició. La plaça de Vic, molt concorreguda, va acollir la sortida d’una cursa que es presentava amb un nou format respecte temporades anteriors, amb dos dies de carrera i especials diferents.

L’escuderia Osona, organitzadora de la prova havia programat un total set trams cronometrats, a doble passada, a més d’una superespecial al Circuit d’Osona. Hi van prendre part més d’una vuitantena de vehicles en una cursa puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, l’Open i el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt, a més del Volant RACC, i les copes de Regularitat Esport i Superesport. La carrera puntuava també per als les Challenge Pirelli i Michelin.

La prova va tenir com a protagonistes al Ford Fiesta R5 de Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala i al Porsche 997 GT3 d’Albert Orriols i Lluís Pujolar. En la primera jornada de divendres, tots dos ja van marcar distàncies en relació als seus competidors, una situació que es va anar accentuant al llarg de tot el dissabte.

Membrado, amb un Ford Fiesta R5, va fer un ral·li pràcticament perfecte i es va imposar en 13 de les 15 especials programades, ampliant poc a poc el marge respecte la resta de participants. Amb aquesta victòria el pilot d’Olost suma ha 9 triomfs al ral·li Osona es continua ferm al capdavant  del campionat català.

Albert Orriols, amb un Porsche 997 GT3 acabat d'estrenar, va rodar a un bon nivell i va posar les coses difícils a Membrado, aconseguint dos escratxs. En la resta de trams, va ser sempre segon, posició que mantindria fins al finals de la cursa.

La tercera posició a Osona va ser per a Daniel Balasch i Manel Muñoz, amb un Mitsubishi Colt. La parella va rodar en quarta posició durant bona part del ral·li, en una gran lluita amb Xavier Domènech i Óscar Sánchez i el seu BMW Mini Proto. Domènech i Sánchez van punxar una roda en el primer pas per la Vola i posteriorment van ser penalitzats per arribar tard a un control. Dos contratemps que permetrien al tàndem Balasch-Muñoz pujar al podi, amb una diferència d’un minut i mig d’avantatge sobre Domènech-Sánchez.

En dues rodes motrius, el triomf va ser per a Óscar Barroso i Iván Gómez, amb un Peugeot 208 VTI.

La Challenge Pirelli va ser per a Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Peugeot 207 RC. La parella va remuntar moltes posicions després de punxar en el primer tram de la carrera.

La Challenge Michelin va ser per a Jordi Montero i Ana Tizón, amb un Renault Clio 2.0 RS Ragnotti.

Els participants en l’Open de Ral·lisprints d’asfalt havien de completar dues passades a tres trams, dissabte al matí, en concret, la Trona, la Costa dels Gats i Olost. La victòria va ser per a Alberto Gil i Oriol Fuentes, amb un Citroen Saxo VTS. En segona posició, a 1 minut 51 segons, es van classificar Àngel Bonavida i Anna Tallada, amb un altre Citroën Saxo VTS.

Entre els ER, la victòria va ser per a Ramon García i Marc Cendra, amb un Peugeot 205 GTI Maxi.

El ral·li Osona va comptar també amb els participants del Campionat de Catalunya de Regularitat, tant Sport com Súper-Sport. En la categoria de Regularitat Super-Sport el primer lloc va ser per a Jordi i Joan Galtés, amb un Opel Kadett C GTE. El podi el van completar Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un Volkswagen Golf 1.8. La tercera posició va ser per a Xavier i Arnau Pons, amb un Toyota Celica Turbo 4WD.

Pel que fa a la Regularitat Sport el triomf va ser per a Narcís i Clàudia Marcó amb el seu Lancia Delta HF Integrale. El segon lloc va ser per a Joan Ignasi Fernández i Jordi Pérez, als comandaments d’un Volvo 360 GLT. Completaven el podi Carlos Fernández i Isabel Garcia, amb un Volkswagen Golf GTI 1.8 Mk II.

Pel que fa al Volant RACC/Trofeu Mavisa, la victòria va ser per a Raül Castán i Àxel Coronado, que van aconseguir un important avantatge durant la jornada de divendres i van administrar el marge durant el dissabte fins a aconseguir pujar al calaix més alt del podi. El jove pilot Alfred Espanyol, amb Eduard Ferran al costat, aconseguien una treballada segona posició a Vic. Daniel Muntadas i el seu copilot, Oriol Vives, van acabar tercers després de recuperar el temps perdut per dues punxades

Per classes, Raúl Castán i Àxel Coronado, amb un Peugeot 107, es van imposar a la classe 1. Josep Molas i Isaac Pujol van guanyar la classe 2, amb un Ford Focus. La classe 3 se la va adjudicar jordi Montero i Ana Tizón, amb un Renault Clio RS. Óscar Barroso i Ivan Gómez es van endur la classe 6 amb un Peugeot 208 VTI. Ramon Cornet i Daniel Noguer es van imposar en la classe 7, amb un Peugeot 207 RC. La classe 10 va ser per a José María Martínez i Luka Larrosa, amb un BMW M3. La classe 11 va ser per a Sergi Sauquet i Lorena Romero, amb un Renault Clio 16 S Williams. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala, amb un Ford Fiesta R5, van guanyar la classe 12. Finalment, Joan Salvans i Marçal Mompió van ser els millors entre els participants de la classe L, amb un BMW M3 2.9 E36.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de Ral·lis, que serà sobre terra, serà el Ral·li de Cervera, que també puntuarà pel Campionat d’Espanya, i està previst per al 3 de setembre i que arriba a la seva 17a. edició.