Membrado i Vilamala tanquen la temporada sobre asfalt guanyant el Ral·li 2.000 Viratges

  • Daniel Muntadas i Oriol Vives s’adjudiquen el Volant RACC-Trofeu Mavisa

Punt i final a la temporada sobre asfalt del Campionat de Catalunya de Ral·lis. La 56a. edició del Ral·li 2.000 Viratges, disputada el dissabte 19 de novembre, va aplegar més de seixanta vehicles en una de les proves amb més tradició. A més del campionat català, la cursa era puntuable també per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, l’Open de ral·lisprints d’asfalt, el Trofeu Júnior i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Superesport, a més del Volant RACC. Organitzat pel Biela Club Manresa, el ral·li constava de cinc trams: Hostalnou, Pinós, Vilaredes, Taurons i La Bassa, que els participants del català havien de completar en dues ocasions.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala de copilot, arribava al 2.000 Viratges amb el Campionat absolut i la Copa d’asfalt a la butxaca. El pilot d’Olost va dominar el ral·li de principi a fi, aconseguint, amb el Ford Fiesta R5, marcar el millor temps en totes les especials. Una victòria que els permet fer el ple en les proves sobre asfalt en que han participat.

Molt regular va ser el ral·li de Climent Domingo i Joan Venceslao, a bord del Citroën DS3 R3T. Seguint l’estela de Membrado i Vilamala però sense inquietar el seu liderat, la parella va rodar sempre en segona posició, lloc que van ocupar en arribar a la meta, a dos minuts i 12 segons del guanyadors. Domingo i Venceslao s’imposarien entre els vehicles de dues rodes motrius, sent primers també de la Challenge Michelin.

Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van lluitar per les posicions de podi des de l’inici de la cursa. La parella es va situar en la tercera posició a partir del segon tram i, amb una carrera molt regular, va resistir els atacs de diversos participants que lluitaven per pujar al podi. Finalment serien tercers superant el Mitsubishi EVO IX d’Albert Roger i Eloi Montalà en més de mig minut.

La Copa Pirelli la van guanyar Josep Anton Domènech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, que van acabar la cursa en cinquena posició.

Els participants en l’Open de ral·lis d’asfalt només havien de disputar dues passades als dos primers trams, Hostalnou i Pinós. Ja amb el títol de l’Open Bridgestone 2016 assegurat Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, sortien a la cursa tranquils, amb l’objectiu d’acabar la temporada amb una nova victòria. I ho van aconseguir, marcant el millor temps en totes les especials

El segon lloc va ser per a Jordi Terradellas i Anna Davi, amb un Renault Clio. Rubén Muñoz i Javier Martínez, amb un Peugeot 106 S16, van ocupar la tercera posició, primer entre els participants del Trofeu Júnior. Entre els ER, la victòria va ser per a Ivan Poveda i Edgar Vilaseca, amb un Peugeot 206.

Pel que fa als participants de Regularitat Esport, els guanyadors van ser Jordi Auret  i Joan Esquius, amb un Renault 5 GT-Turbo. La segona posició va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911. El podi el van completar Carlos Fernandez i Isabel Garcia, amb un Volkswagen Golf GTI. En Superesport, la victòria va ser per a José Carlos Herranz i Joan Sabaté, amb un Peugeot 205 GT. En segona posició es van classificar Àngel i Marc Carrillo, amb un Peugeot 205 GTI. El tercer calaix del podi va ser per a Sergio Lopez i Ivan Álvarez, amb un Ford Escort.

El ral·li 2.000 Viratges havia de decidir el guanyador del Volant RACC/Trofeu Mavisa on tres pilots arribaven a Manresa amb clares opcions al títol, Daniel Muntadas, Raül Castán i Josep Bassas, i els tres van estar al llarg del ral·li en posicions d'aconseguir-ho, però finalment Daniel Muntadas i Oriol Vives es van fer amb la corona de campió i a més es van imposar en la cita més antiga dels ral·lis. Segon a la cursa i també a la copa de promoció l’equip de Josep Bassas i Jaume Poch van tenir una cursa amb força incidents però van acabar només a 1,4 segons del guanyador. El tercer calaix del podi el van ocupar Àlex Teixidor i Èric Bellver amb el Peugeot 107. L’altre equip aspirant al títol, Castan-Coronado, va haver d’abandonar quan lluitava pel lideratge dins la copa de promoció.

Per classes, Daniel Muntadas i Oriol Vives es van adjudicar la classe 1, al volant d’un Peugeot 107. Albert Roger i Eloi Montalà es van adjudicar la classe 4 amb un Mitsubishi EVO IX. Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van ser els més ràpids de la classe 6. La classe 7 va anar a parar a mans de Climent Domingo i Joan Venceslao que, competien amb un Citroën DS3 R3T. Oscar González i Luis A. Martínez, amb un Seat Ibiza 1.8T, es van imposar a la classe 8. Jordi Prenafeta i Guifré Pujol, amb un Ferrari 308 GTB, es van apuntar la classe 10, mentre que David i Marcel Abad, amb un BMW M3, es van endur la 11. La classe 12 va ser per a Josep Maria Membrado i  Jordi Vilamala, amb un Ford Fiesta R5. Finalment, la classe L va ser per a Daniel Rabaneda i Kevin Martínez, amb un BMW 325i.

La darrera prova de la temporada serà el Ral·li de Tàrrega, que es disputarà el 10 de desembre i decidirà  la Copa de Catalunya de ral·lis de terra.